18 jaar!

Elk klein meisje groeit op, zowel in de lengte, breedte maar ook qua leeftijd en gedrag. Zo ook ik, vandaag 26 februari is het mijn dag, en dit jaar is het weer een specialere leeftijd. Ik ben vandaag 18 jaar geworden!!

18 jaar geleden werd ik geboren in Leidschendam, een klein plaatsje naast Den Haag, toen ik toen ter wereld kwam had ik nog helemaal niet in handen hoe mijn leven verder zou leiden. Nu, nu ik achttien ben, kan ik mijn leven al een stuk meer begeleiden. Tenminste dat denk ik, de grote mensen wereld zal vast heel anders in elkaar zitten als dat ik nu denk!

Vandaag branden er 18 kaarsjes op mijn taart. Ik stel me voor dat ik een lijstje ga maken voor mijn 18 e jaar. Of wel mijn bucketlist voor mijn 18e jaar! 18 streepjes staan hier voor klaar. Wat hier precies in gaat staan weet ik niet. Nog niet.

Ik vier mijn verjaardag niet vandaag eigenlijk, oke ja ik ga wel iets gezelligs doen met het gezin, maar mijn verjaardag echt vier ik nog niet. Ik vier mijn verjaardag dit jaar een aantal keer. Allereest met het gezin (vader), zaterdag met mijn vriendinnen die ik op het ROC heb leren kennen, volgende week met mijn vriendinnen van de middelbare school, en over 2 weken vier ik samen met mijn vader onze verjaardag voor de familie. Ook moet ik ergens nog een verjaardagsetentje zien te prikken voor het gezin (moeder). De komende weken worden voor mij drukke weken.

Ook heb ik volgens mij het meeste ook aangevraagd en geregeld voor mijn 18e jaar. Er komt opeens zoveel bij kijken, je kan wel merken dat je meer verantwoordelijkheid krijgt.

Het is voor het eerst sinds tijden weer dat ik in de vakantie jarig ben. Het ene jaar wel en de andere jaren weer niet. Ik kan het nieuwe jaar tenminste rustig beginnen, lekker uitslapen dus!

Om 12 uur toosten wij altijd om het nieuwe jaar in te gaan. Dit jaar mag ik weer legaal alcohol drinken of roken. Ik mocht dit eerder al 10 maanden totdat deze grens weer naar boven ging. Ook zou ik alleen mogen rijden als ik mijn rijlessen heb gehad.

18 jaar, ja dit biedt weer meer, ik ben benieuwd hoe mijn 18e jaar wordt, het valt niet te voorspellen. Ik hoop op een beter jaar dan mijn 17e in ieder geval.

Jullie allemaal een fijne dag!

Liefs Shannon

Geef een reactie

