Dag 4 : Codorniu, Montserrat en Sitges.

Rond een uur of 8/9 vertrokken wij weer vanuit Bonmont om weer op stap te gaan. Dit keer gingen wij naar 3 ‘activiteiten’. Zowel een wijnkelder, als een klooster en nog het ‘homo’ plaatsje. Benieuwd?

image

Allereerst vertrokken wij naar de wijnkelders van Codorniu. Hier kregen wij eerst een film te zien, maar ook een rondleiding. Hier kregen wij te zien hoe het was begonnen, in wat voor flessen zij wijn hebben verkocht, en ja de grootste was heel groot! Er konden heel veel liters in. Alleen deze werd uitgegeven voor een speciale gelegenheid. Normaal gesproken gebruiken ze maar 5 maten. Oh en natuurlijk een rondleiding door de kelders, di ging door middel van een soort treinstel maar dan in autovorm.

image

Hier zaten wij blij in het karretje! Het is hier wel wat koeler, dus lange kleren is wel een must!

image

Ieuw, zie je die dikke stoflaag. Zo zag het in elke gang eruit!

image

image

En toen gingen wij naar Montserrat. Oh wat was dit een rotweg.. de heletijd zigzaggend. Nou we werden even niet goed! Maar wel een heel mooit uitzicht!

image

Eindelijk aangekomen bij het klooster zagen wij deze beelden staan. Hier moesten wij meteen opdrachten over maken.

image

Zijaanzicht.

image

En dit is voor.

image

In het klooster kon je kaarsjes aansteken. En dit heb ik zelf ook gedaan. Het was heel mooi om te zien. Een hele gang vol, vol met kaarsjes.

image

Hier staat de Montserrat berg wel bekend om. De Zwarte Madonna. Heel druk bezocht. Er stond een mega rij om de Zwarte Madonna aan te raken. Dit heb ik zelf dus ook niet gedaan. Maar het is voor je vruchtbaarheid. Hier heb ik meteen 3 beeldjes van gekocht, voor mijn vader en 2 tantes. Prijzen van die beeldjes variëren. 1 ten grootte van je pink tot je duim gespreid kost zo 12 euro. Mocht je dat willen weten. En zo groot als je wijsvinger ongeveer 7 euro.

image

Ja en een selfie. Ik weet nou nooit hoe ik me moet gedragen met van die bekende kloosters of kerken. Moet ik dan lachen of niet? Het is serieus, maar ja serieus kijken op een foto? Dus ik doe maar mijn half lach gezicht. Haha!

image

En weer de berg afrijden naar Sitges.

image

Eenmaal aangekomen in Sitges liepen wij door het centrum door naar de zee. Hier kwamen wij aan bij het Bacardi beeld. Een aantal Barcardi familieleden kwamen uit Sitges. Hierachter ligt weer de prachtige Middellandse zee!  We liepen verder naar een andere kerk, maar omdat ik en een vriendinnetje een ander vriendinnetje duwden in de rolstoel gingen we niet mee. Trappen op werf hem niet!

image

Dan maar terug naar de zee lopen en alweer een selfie maken! Heerlijk weer was het. In Sitges zal je veel homoseksuele stellen tegen komen. En hier staat Sitges ook bekend om.

Hierna gingen wij nog souvenitjes kopen, ik had nog gelukkig iets voor mijn moeder kunnen scoren, een schattig klein tapas bordje.

image

We gingen uiteten bij de Italiaan en namen allemaal een pizza, hier zat een dikke laag olie op, je kon zo die olijven laten zwemmen hierin,jammer maar hij was wel lekker!

image

Ook nam ik nog bij een ijstentje een heerlijk ijsje! Nou dat verwachtte ik tenminste. Hij viel heel erg tegen, heel zuur was hij..

Nouja dit was mij dagje alweer!

image

Dit zijn trouwens de souvenirtjes die ik heb gekocht, je ziet hier de 3 Zwarte Madonna’s , dit zijn trouwens Maria beeldjes met Jezus, een handje om te prijzen en een bol voor vruchtbaarheid. En rechts het tapas bordje. Onder de Kiko producten voor mijn zus, die Chufi drankjes waren voor mijn 3 tantes en mijn opa ( ze zijn der verslaafd aan), Magno douchegels voor mijn opa en vader, oh de Magno deo ook voor mijn vader ( deze geur is echt een Spanje geur, als iemand van de familie naar Spanje gaat neemt iemand ze wel mee. Vroeger kochtten mijn opa en oma het ook altijd als ze op vakantie gingen) kort gezegt back ups dus. Netals veel beautybloggers een voorraad Lady Speed sticks hebben en de fc Barcelona spulletjes voor de vriend van mijn zus,  en 1 neef, die neemt ook altijd iets kleins voor mij mee.

Nouja nog 2 dagen te gaan en dan ben ik wel echt klaar met mijn reeks over Spanje. Ik vind het wel leuk om hierover te schrijven en echt weer stil te staan bij wat ik allemaal heb meegemaakt. Natuurlijk de leuke momenten, maar jammer genoeg tijdens deze reis ook minder leuke.

Ben je al benieuwd naar de volgende 2 dagen?

Liefs Shannon

9 gedachtes over “Dag 4 : Codorniu, Montserrat en Sitges.

Geef een reactie

