Hoe verloopt mijn stage?

Er werd een aantal keer via de mail en ook op mijn blog gevraagd of ik een update wilde doen hoe het is om op een reisbureau stage te lopen. Nu heb ik al eventjes op het reisbureau gewerkt, letterlijk eventjes en kan ik mijn eerste update online zetten!

Ik kan wel zeggen mijn eerste week stage zit erop, en dan geen eens een volle week. Vorige week liep ik 3 dagen stage en deze week 4 dagen. Volgende week ga ik voor het eerst echt 40 uur lopen. Ben je benieuwd hoe ik mijn eerst anderhalve week stage heb ervaren ?

Dat kan ik wel zeggen, ik vind het heel gezellig, niet zwaar, maar wel vermoeiend. Ik ben het niet gewend om 8 uur te werken en dan ook nog de reistijd erbij. Vanaf mijn huis naar de deur van stage reis ik ruim een uur heen en terug, maar dat wist ik natuurlijk al. Maar toch ben ik al snel heel erg moe !

Ik mag al wat vaardigheden doen dat andere nog niet mogen in die anderhalve week. Tenminste, ik vroeg het aan een klasgenoot en ook het bedrijf zei dat ik al sneller dingen oppik. Ze laten mij aardig mijn gang gaan. Gelukkig durf ik ook alles te vragen aan hun en ze helpen mij als ik er niet uit kom met een klant.

Tot nu toe doe ik de volgende dingen: tickets nakijken, bellen, telefoon opnemen, brochures meegeven, klanten helpen aan de balie als het niet te moeilijk is, en het is vooral meekijken met mijn collega’s. Ook heb ik al 1 keer een mail naar het buitenland gestuurd.

Ik vind het erg leuk om te doen en vind dat ik een hele fijne stageplek  heb! Er valt natuurlijk nog veel te leren, maar ik  zal jullie bij de volgende update over een paar weken bijpraten! Tenminste als jullie dat leuk vinden!

Ook ga ik proberen om alvast vooruit te schijven qua artikelen want ik ben steeds pas rond half 7 bij de bushalte in mijn dorp, en dan moet ik nog eventjes boodschappen doen, eventueel koken als papa dat nog niet heeft gedaan, dan douche ik en tot slot kijk ik nog gtst terug. En langzaam val ik dan in slaap! Niet veel bijzonders dus!

Morgen hebben wij weer een gezellige bloggers meeting en dit keer in Den Haag, ik denk dat ik daar maar beter naartoe kan verhuizen hahaha!

Bedankt voor het lezen ❤

7 gedachtes over “Hoe verloopt mijn stage?

  1. Ik ben heel blij voor je dat het allemaal zo goed meevalt 😀 Super ook om te horen waarschijnlijk dat je ‘voor’ zit op schema 🙂 Proficiat en amuseer je daar nog!

  2. Wat leuk dat het zo goed bevalt op je stage plek! Het klinkt echt als een fijn en vooral leuk bedrijf om stage te lopen! Heel veel plezier in Den Haag! 🙂

  3. Wat fijn dat je al zo veel mag doen op je stage adres, fijn dat je alles durft en kunt vragen…Ik ben blij om te horen dat het zo goed op je stage adres gaat….leuk, groetjes Petra

Geef een reactie

