Praag 2016, deel 1

Hoi allemaal!

Leuk dat jullie weer een kijkje nemen op mijn blog! Dit keer heb ik weer een reisverslag, dit heb ik al 1 x eerder gedaan van Spanje.

Ik ben alweer bijna een maand terug uit Praag! En omg, ik ben zo verliefd op deze stad geworden. Het is niet een stad om 1x naar toe te gaan, je wil gegarandeerd er nog een keer heen! Deze stad is heel heuvelig, en dat maakt Praag o.a. zo mooi!

Deze reis hebben wij geboekt via http://www.slangenreizen.nl

Zijn jullie benieuwd naar mijn reisverslag?

20160711_080701

 

Maandag 11 juli  2016 was het zover! Rond 04,45 uur vertrokken mijn zus Cindy ( die zo lief was om mij om dit tijdstip weg te brengen) en ik naar Den Haag Centraal Station. Hier zou de bus vertrekken naar Praag!

Iets over 05.00 uur stond ik op  het busplatform en al snel zagen Faleska en ik elkaar! Wij hadden elkaar al een aantal maanden niet gezien, dus toen wij net de bus instapten, spraken wij elkaar al helemaal bij. Volgens mij dachten onze medepassagiers, omg heb je weer 2 kippen extra hier..

Rond half 6 reden wij weg, desondanks dat er 2 passagiers er nog niet waren, om 05.20 uur zou de bus al vertrekken.. Wij waren op weg naar onze volgende stop Rotterdam, tot dat wij ten hoogte van Rijswijk waren, hier werd de chauffeur gebeld door de noodlijn, het stel had de bus gemist, dus of wij even terug wilden keren. Dat deed de buschauffeur.

Wij reden door naar Rotterdam, Dordrecht, Tilburg en Eindhoven. En vervolgens de Duitse grens over naar Keulen. Hier kregen wij onze ‘echte’ buschauffeur, welke ons rond zou rijden naar en in Praag. Om de ongeveer 4.5 uur rijden, hadden wij een stop. De ene keer een stop van 15 minuten en de andere keer van 30 minuten. Tijdens de stop van 15 minuten bleven wij meestal in de bus, voordat je eindelijk je schoenen aan hebt en buiten staat zijn er al zo 5 minuten voorbij. Bij de stop van 30 minuten gingen wij sowieso naar buiten.

Wij reden door Duitsland, en wat is dit toch eigenlijk ook een mooi land, allerlei landschappen wat je tegenkomt zodra je steeds meer richting het oosten rijdt.

20160711_142922

Ik had al wat etenswaren ingeslagen, voor het geval het een lange toch zou zijn, wat eigenlijk ook zo was. 🙂

Ondertussen was er weer een lange tussenstop in Würzburg Nord, hier besloten wij meteen iets lekkers te halen, Burger King, wij gingen voor het Crispy Chicken menu.

De gehele reis hebben wij slapend, maar ook wakker doorgemaakt. Zo een busreis is best vermoeiend, maar toch wil je ook niet al te veel missen van de omgeving. Zo sliep Faleska hier lekker, terwijl ik een heel oud spelletje wat ik vroeger altijd speelde weer eens erbij pakte op Faleska haar IPad. Daarnaast keek ik veel naar buiten.

Rond 21.00 uur, arriveerden wij in ons hotel, Hotel Globus. Hotel Globus is een 3 sterren accommodatie in Praag 4, een van de 22 wijken in Praag.

Snapchat-3407196114604852729.jpg

Wij hadden via Slangenreizen al meteen avondeten bij gereserveerd, dus toen wij aankwamen moesten wij direct door naar het eten, wij kwamen later aan dan verwacht, door enkele files. Ons avondeten was als voorgerecht soep en een salade en als hoofdgerecht patat met salade en kip in een sausje. Faleska vond het niet erg lekker, of nouja, gewoon niet. Ik vond het wel prima smaken, waarschijnlijk typisch Tsjechisch.

Na het avondeten gingen wij direct inchecken, nu was de rij al een stuk korter. Wij kregen 2 pasjes in een hoesje. Kamer 317 hadden wij. Een prima kamer, ik hoorde dat anderen wel een grotere kamer hadden. Maar wij hadden er eigenlijk minder ervan verwacht, dus dit viel al reuze mee!

Na onze kamer te hebben bekeken en schone kleren aan hebben getrokken, besloten wij op stap te gaan.

Wij gingen weer naar de receptie om te vragen:

  •  Waar kunnen wij geld opnemen?
  • Is er WiFI in de accommodatie?
  • Tot hoe laat is de supermarkt open?

En nog 2 vragen die ik momenteel ben vergeten hihi. 🙂

Wij besloten om meteen naar de metro te gaan ( 0m geld te pinnen). Dit was best makkelijk te vinden. Wij namen 2000 kronen op, dit kostte €80,70 euro, inclusief servicekosten.

Zo ziet o.a. Tsjechisch geld eruit. 🙂

Terug bij het hotel besloten wij om WIFI te kopen, Dit kostte €3 euro, of te wel 81 kronen. Wij besloten ons briefgeld van 2000 kronen kleiner te maken.

Deze  avond zijn wij vroeg gaan slapen, omdat wij de volgende ochtend vroeg ( 07.00 uur) op wilden staan.

Tot zover dag 1! ❤

Ohja, deze week komen er artikelen van Praag online!

Ben jij wel eens in Tsjechië/Praag geweest?

5 gedachtes over “Praag 2016, deel 1

Geef een reactie

