Places to go.. #1 + blog schema

Landen, plaatsen, plekken waar ik heen zou willen. Dat zijn er heel erg veel! En het zullen er alleen nog maar meer worden.. Had ik maar zoveel geld dat een budget mij niet tegen zou houden. Dan weet ik zeker dat ik al veel meer had gezien van de wereld!

In Europa ben ik al op een aantal plaatsen geweest. Maar zowel binnen als buiten Europa is er nog zoveel moois te ontdekken!

Als jullie dit trouwens lezen zijn mijn zus en ik in Lissabon, Portugal! 🙂

Ik neem vandaag met jullie 5 plekken/plaatsen/(ei)landen door waar ik heen zou willen. Dit wordt een maandelijks rubriek, want ja, ik wil nog naar zoveel bestemmingen! Zeker door mijn opleiding word je lekker gemaakt met allemaal parels in de wereld. Ohja, de bestemmingen kunnen ook gewoon in Nederland zijn, want ons eigen land is net zo goed een parel!

Door bestemmingen neer te zetten is het voor mij meer ‘haalbaar’ om naar een bestemming te gaan. Het kan tussen mijn oren zitten, maar het werkt, voor mij!

1. Cuba.

Laten wij beginnen met nummer 1, dit is ook meteen een eiland waar ik heel graag heen zou willen en dus ook bovenaan mijn bucketlist staat! Cuba is in opkomst. En dat merkte ik zelf op het reisbureau heel erg. Aangezien de diplomatieke betrekkingen worden hersteld wordt het ook een stuk makkelijker om naar Cuba te gaan.

Daarom is het belangrijk om nu nog te gaan! Nu het eiland nog in ‘originele’ staat is. En dus nog niet verwesterd is. Nu kan je Cuba nog zien zoals het is/was.

Tuurlijk zal het heel anders in Cuba zijn als vakantie eiland. Zo heb je bijvoorbeeld bijna nooit Wi-Fi. Maar is dit echt nodig op een mooie vakantie?..

Sigaren, rum, gekleurde huisjes en oldtimers. Daar herkennen de meeste mensen Cuba aan. En dit zou ik dolgraag met mijn eigen ogen willen zien!

2. Berlijn.

Om ver weg even met dichtbij af te wissel, heb ik een stad uitgekozen. Ik houd heel erg van stedentrips! En omdat Duitsland niet heel erg ver is. Is Berlijn haalbaar. Ik hoor altijd zoveel verhalen over Berlijn. En iedereen adviseert mij om er eens heen te gaan.

In Berlijn heeft er natuurlijk een geschiedenis afgespeeld. En dit maakt deze stad ook zo bijzonder. Daarnaast heeft deze stad natuurlijk nog zoveel anders om te zien. Ik ben heel erg benieuwd wat deze stad voor mij te bieden heeft!

3. Indonesië.

Indonesië, het lijkt mij heel leuk en fijn om te zien waar mijn roots liggen. Als ik foto’s zie van Indonesië denk ik altijd: Wauw. De bezienswaardigheden daar zijn zo mooi! Ook omdat mijn moeder daar nog schoolvriendinnen heeft, welke ik wel eens heb gezien, is het wel vertrouwd om erheen te gaan!

De eilanden die mij  o.a. aantrekken zijn: Sumatra, Java, Bali en Lombok (+Gili eilanden).

Eerst maar zien hoe het vliegen mij bevalt naar Lissabon toe, want een reisje naar Indonesië..

4. Groningen.

Ons eigen Groningen. Ik ben zelf vroeger wel eens met mijn vader door de provincie Groningen gereden. Maar nooit ben ik in de stad zelf geweest. Op een 1 of andere manier trekt deze stad mij wel aan. Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten van deze stad. Maar ik heb wel gehoord dat je daar leuk kan shoppen. 😉

Helaas ligt Groningen niet om de hoek. Het is al snel ik denk 2.5/ 3 uur reizen met het ov.

5. Zuid-Afrika.

Sinds kleins af aan roep ik al dat ik eens naar Zuid-Afrika zou willen! Een safari en wilde dieren  spotten lijkt mij echt heel gaaf! Natuurlijk kan je sommige dieren ook gewoon zien in de dierentuin, maar hier hebben zij wel een kleine ruimte waar zij vrij rond kunnen lopen. Als je ze in het echt ziet rennen in de vrije natuur, lijkt het mij echt super !

Zuid-Afrika heeft zo een mooi contrast van natuur en bezienswaardigheden. De tafelberg lijkt mij o.a. heel erg mooi!

Helaas is een safari ook niet de voordeligste vakantie die er is. En als ik eens naar bijvoorbeeld Zuid-Afrika ga, wil ik het ook goed doen. Niet dat ik achteraf spijt krijg dat ik bepaalde dingen niet heb gedaan..

Zo dit waren dan alweer de eerste 5 bestemmingen waar ik wel heen zou willen. Er staat nog zoveel meer op mijn lijstje! Zoals ik al eerder vertelde lijkt het mij leuk om hier een maandelijkse rubriek ervan te maken op mijn blog.

Trouwens zoals jullie kunnen merken ben ik weer iets actiever aan het bloggen ! 🙂 Ik probeer dit weer op te pakken. Mijn streven is 3x per week een blogpost online te zetten, op maandag, donderdag en zondag. Pin mij hier niet aan vast. 🙂

Ook is het misschien te merken dat ik minder blog over beauty. Dit komt omdat ik echt heb gemerkt dat bloggen over beauty mij veel te veel geld kost. Ik wil steeds iets nieuws kopen om jullie te laten zien. Maar ondertussen heb ik zoveel, en van sommige eerste indrukken word ik  zelf ook niet altijd zo blij. Dus dit vind ik zonde van mijn geld. Tuurlijk als ik iets leuks tegen kom zal ik  aan mijn blog denken! Maar ik ga niet meer alle limited editions/nieuwe producten af om erover te bloggen. Er zijn zoveel andere blogs die ook hele leuke artikelen hierover schrijven.

Zou je willen dat ik over een bepaald product een review schrijf, laat het dan gewoon weten en misschien doe ik er wel iets ermee! 🙂

Bedankt voor het lezen!

Welke van deze 5 bestemmingen trekt jou het meest aan? En welke juist het minst?

Liefs Shannon ❤

 

4 gedachtes over “Places to go.. #1 + blog schema

  1. Cuba staat echt hoog op mijn to-travel-list!! Ik wil dit land graag een keer bezoeken 🙂 Groningen trekt mij het minst aan. Hier ben ik laatst een keer geweest. Misschien dat het aan het weer lag, maar vond het toen niet veel aan.
    Over Berlijn en Indonesië kan ik je vertellen dat het mooie bestemmingen zijn om te bezoeken!

    Liefs, Cindy

Geef een reactie

